Kako sprečiti oštećenje i gubitak zubne gleđi

Kako sprečiti oštećenje i gubitak zubne gleđi

Da li ste znali da je zubna gleđ najtvrđa supstanca u našem  telu? Gleđ štiti zube od svakodnevnog trošenja, prekomernih temperatura i hemikalija. Iako je veoma čvrsta i ona može da bude oštećena. Budući da u njoj nema živih ćelija, telo ne može da je obnovi ako dođe do njenog oštećenja. Dobro je što postoji mnogo toga što možete uraditi da sprečite oštećenje i gubitak zubne gleđi i sačuvate vaše zube zdravim i jakim.

Šta dovodi do oštećenja i gubitka gleđi?

Najveći neprijatelj gleđi je kiselina koja dolazi iz šećera, skroba, pa čak i voćnih sokova. U ostale uzroke oštećenja gleđi spadaju suvoća usta (kserostomija), gastroezofagealni refluks , gastrointestinalni problemi ili prateći efekti lekova. Gleđ se može izgubiti i usled naslednih faktora ili od jednostavnog trošenja izazvanog prejakim četkicama i grubim pranjem zuba ili škrgutanjem zuba.

Koji su simptomi?

Simptomi zavise od ozbiljnosti oštećenja i gubitka gleđi, ali mogu podrazumevati:

  • Osetljivost na pojedine namirnice poput slatkiša ili toplih, odnosno hladnih napitaka
  •  Matirane ili providne zube, pogotovo na ivicama
  • Pukotine i naprsline gde su zubi grubi ili reckavi
  • Bezbojnost zuba: kada je unutrašnji sloj dentine izložen
  • Urezi: rupe na površini zuba

Kako da sprečim oštećenje ili gubitak gleđi?

Postoje brojni jednostavni načini koji mogu sprečiti oštećenje ili gubitak gleđi u korenu:

  •  Smanjite unos kisele hrane i pića: ovo uključuje gazirane i voćne sokove, citruse i sirće. Ako ih već konzumirate onda posle njih popijte mnogo vode.
  • Pijte kisela pića kroz slamčicu: tako tečnost ide u zadnji deo vaših usta, daleko od vaših zuba.
  • Pazite šta jedete: grickalice pune skroba ili šećera koje jedete između obroka hrane bakterije u vašim ustima, a one, zauzvrat, prave kiselinu. Jedite nešto zdravije ili perite zube posle jela (ali sačekajte najmanje pola sata pre nego što to uradite).
  • Koristite pastu sa fluoridom: perite zube dvaput dnevno pastom za zube sa fluoridom. Signal Pasta za zube White System sadrži mikrogranule koje pomažu čišćenju oblasti do kojih je teže doći i triput je efikasnija protiv plaka od standardnih pasta za zube sa fluoridom.
  • Koristite pastu za zube koja sadrži hidroksiapatit: kao dodatak fluoridu, vodite računa da pasta za zube ima i aktivni sastojak hidroksiapatit, mineral kalcijuma koji se nalazi u zubima. U kombinaciji sa fluoridom on pomaže ponovnu mineralizaciju zubne gleđi.
  • Ne preterujte: previše snažno pranje doprinosi oštećenju gleđi i dovodi do pojačane osetljivosti zuba. Zato izbegavajte prečesto i prejako pranje zuba.

Zubna gleđ je najtvrđa supstanca u telu, ali ipak može biti oštećena. Pridržavajte se rigorozne oralne higijene dvaput dnevno svakog dana da biste umanjili mogućnost nagrizanja gleđi kiselinom. Uz malo nege, i vi možete imati zdraviji i srećniji osmeh još mnogo godina.

KRATAK SAVET

Ispijajte sokove s kiselinom kroz slamčicu da biste sprečili oštećenje zubne gleđi.

 

Vaša Pitanja U Vezi S Oralnom Higijenom

Pronađite koristan savet o vašem oralnom zdravlju u uputstvima koja je sačinio Signal, porodični stručnjak za zube

PROČITAJTE VIŠE TEKSTOVA